فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی دارای 20 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
اختلال نقص توجه - بیش فعالی
تاریخچه :
در سالیان اخیر، اختلال نقص توجه / بیش فعالی
. Attention Deficit Hyperactivity Disorder
(ADHD)
از نظر بالینی، پژوهشی و اجتماعی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگرچه این اختلال از جمله مواردی است که بیش از صد سال از توصیف آن می
گذرد و در طول زمان با عناوین مختلفی از آن یاد شده است. درسال 1863 پزشکی آلمانی به نام هنریش هافمن
. Hoffman
در قطعه شعر طنزآمیزی، نوجوانی به نام فیلیپِ بی قرار را توصیف کرد و بدین ترتیب این اختلال برای اولین بار به نام همین پزشک نامگذاری شد. بعد از آن در اوایل قرن بیستم جورج استیل
. Still
، کودکان بیش فعال و تکانشگر را به عنوان کودکانی فاقد مهار ارادی
. Volitional Inhibition
و کنترل
اخلاقی
. Moral Control
توصیف کرد، توصیفات وی با علائم و نشانه
های کودکان مبتلا به
ADHD
نوع مرکب همراه با اختلال سلوک
. Conduct Disorder
مطابقت دارد. بدین ترتیب، این نخستین بار بود که اختلال در کنترل تکانه و بی توجهی به عنوان یک اختلال مستقل از صدمه مغزی یا عقب ماندگی ذهنی معرفی می
شود. چند سال بعد در سال 1918 و اندکی پس از جنگ جهانی اول، مشکلات رفتاری مشابهی در بازماندگان آنسفالیت دیده شد که تحت عنوان «سندرم بیش فعالی
. Hyperactive Syndrome
» تعریف شدند.
سایر اسامی این اختلال عبارتند از «آسیب مغزی خفیف
. Minimal Brain Damage
»، «اختلال عملکرد مغزی خفیف
. Minimal Brain Dysfunction
» و «واکنش بیش فعالی دوران کودکی
. Hyper kinetic Syndrome of Childhood
». به کارگیری اصطلاح «اختلال نقص توجه / بیش فعالی» اولین بار در نسخه سوم راهنمایی تشخیص بیماریهای روانی
DSM-Ш-TR
مطرح شده است
.
تعریف اختلال و زیر دسته های آن :
چهارمین نسخه راهنمایی تشخیص بیماری
های روانی
(DSM lV-TR)
،
ADHD
را به عنوان یک وضعیت پیچیده عصبی-رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی و یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی به عنوان ویژگی های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها تعریف می
کند. آنچه موجب تمایز
...
پیشینه و مبانی نظری اختلال نقص توجه بیش فعالی_1544252487_18933_4304_1644.zip0.00 MB |