فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری آشنایی با بازارهای قدیمی ایران و فضاهای بازار دارای 15 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مبانی نظری وپیشینه تحقیق آشنایی با بازارهای قدیمی ایران وفضاهای بازار
فصل دوم:مبـانـی نـضـری مـعـمـاری
آشنایی با بازارهای قدیمی ایران وفضاهای بازار
بازارهای ایرانی
واژه
بازار بسیار کهن است و به معنی محل خرید و فروش و عرضه کالاست. بازار در
فارسی میانه به صورت "وازار" و با ترکیب هایی مانند وازارگ (بازاری) و
وازارگان (بازرگان) به کار می رفته؛
...
این واژه ایرانی به زبان برخی از سرزمین هایی که با ایران تبادلات
بازرگانی داشتند، مانند سرزمین های عربی، ترکی، عثمانی و برخی از کشورهای
اروپایی، راه یافته است
.
در
زبان فارسی بازار به عنوان اسم مکان به معنی محل خرید و فروش کالاست و با
وجود آنکه این واژه امروزه بیشتر درباره بازارهای دائمی، اصلی و قدیمی
شهرهای کهن و تاریخی به کار می رود، در گذشته گاه به صورت ساده و گاه با
پیشوند یا پسوندهایی به معنی مکان خرید و فروش به طور مطلق بوده است. واژه
بازار در ادبیات فارسی مفهومی وسیع و گسترده دارد و به معنی محل شلوغ و
پرازدحام، اعتبار و اهمیت اشخاص و غیره به کار می رفته است
.
عناصر و فضاهای شهری و ارتباطی راسته اصلی از آن جا که بازارهای اصلی ایران غالبا به شکل خطی و در امتداد مهمترین
معبر شهری شکل می گرفته است، مهم ترین بخش و عنصر اصلی یک بازار، راسته
اصلی آن است. یک راسته بازار در ساده ترین شکل با دکان های واقع در دو سوی
...