خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه برنامه ريزي منابع سازماني ERP ضرورت بررسي شاخص هاي عملكردي ERP
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه برنامه ريزي منابع سازماني ERP ضرورت بررسي شاخص هاي عملكردي ERP
قیمت : 29,200 تومان
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه برونسپاری و بررسی بهای تمام شده خدمات
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه برونسپاری و بررسی بهای تمام شده خدمات
قیمت : 29,200 تومان
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه بلوغ سازمانی
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه بلوغ سازمانی
قیمت : 29,200 تومان
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه بلوغ و اختلالات رفتاری نوجوانان
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه بلوغ و اختلالات رفتاری نوجوانان
قیمت : 29,200 تومان

پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان

پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان دارای 23 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


مبانی نظری وپیشینه تحقیق اردوهای تربیتی-
اموزشی ورشد شخصیت دانش آموزان
فصل دوم : پيشينه تحقيق
مقدمه
درادبيات تحقيق هدف آشنايي نظري و اطلاعات عملي در بارة تعريف و اهداف موضوع موردپژوهش است. خوانندگان محترم اطلاعات تازه‌اي پيرامون مضامين علمي موضوع كسب مي‌نمايند. لذا محقق در مقدمه اين بخش به بيان خلاصه‌اي از نتايج و بررسيهاي كتب و منابع مختلف در مورداهميت علمي موضوع تحقيق پرداخته است.
آموزش در فضاي آزاد به مفهوم گسترده اش تمام فعاليتهايي را در بر مي‌گيرد كه به طور مستقيم به امر آموزش و درك محيط طبيعي و استعانت عاقلانه از آن مي‌پردازد. آموزش در اين برنامه از طريق اجراي اردوها در فضاي آزاد و در آزمايشگاه طبيعت صورت مي‌گيرد.
با اين وجود، آموزش در فضاي آزاد به طور اخص تنها از يك جنبه تخصصي مربوط به آموزش و پرورش بررسي خواهد شد بدين معني كه اين برنامه بخشي است كه تكميل كننده كل برنامه درسي است يعني آموزش در فضاي آزاد موجب پيشرفت و ترقي تمام رشته‌هاي درسي از پيش دبستاني تا دورة دانشگاه خواهد بود.
اهميت و ضرورت شناخت انسان
گر چه نتواني بدني چيستي
جهد كن چندان كه داني كيستي
« گفته مي‌شود كه عليرغم مطالعات و تحقيقات وسيعي كه در قرون 19 و 20 توسط فلاسفه و متفكران تعليم و تربيت و روان شناسان و حتي بعضي ازنويسندگان و هنرمندان در موردانسان صورت گرفته و حاصل نظريه‌هاي آنان در كتابهاي متعددي درج و منتشر شده است. ولي انسان امروز از هر روزي مجهول تر و متزلزل تر است و احتياج به تربيت دارد. »
- شريعتي، علي، انسان و اسلام.
پس تربيت و هدايت آدمي‌در گرو شناخت و آگاهي همه جانبه به تمامي استعدادها و انرژيهاي نهفته در درون اوست. از اين رو تا انسان به طرز صحيح شناخته نشود و ابعاد وجودي وي مورد شناسايي قرار نگيرد و نقاط قوت و ضعف وي مشخص نگردد شكوفايي استعدادهاي او و پرورش قابليتهاي وجوديش در جهت كمال مطلوب ميسر نخواهد بود و اردوهاي تربيتي مي‌تواند اين شناخت را نسبتاٌ ‌فراهم نمايد.
ضرورت تربيت آدمي
مفهوم تربيت :‌مراد از تربيت، از آهن ماشين ساختن است و از بشر آدم آفريدن. آدم كسي است كه بر تمام استعدادهايش حكومت و رهبري دارد و به آنها جهت مي‌دهد مراد اين است كه استعدادهاي بشري تا حد انساني رشد كند.
در كتاب آموزش و پرورش تعليم و تربيت چنين نقل شده است :‌« تأييد ضرورت تربيت آدمي‌به اين معناست كه تحقق آدم واقعي و تمام عيار جز در سايه تربيت صحيح آدميزاده امكان پذير نيست.
آدمي‌در شمار موجوداتي است كه كمالشان در فطرت از وجود متأخر افتاده است. به همين جهت آدميزاده در دوره رشد خود يعني در فاصله زماني بين وجود تا كمالش به كمك ديگران نيازمند است. »
- شكوهي، دكتر غلامحسين، آموزش و پرورش تعليم و تربيت

اهميت تربيت آدمي
در بيان اهميت تعليم و تربيت، دكتر غلامحسين شكوهي در كتاب فوق نوشته است :‌« همين بس كه تحقق گوهر آدمي منوط بدان است. » مراقبتهايي كه تحت عنوان تعليم و تربيت به آدميزاده ارزاني داشته مي‌شود، شراط لازم براي نيل آدمي‌به مرحله كمال انساني است. چنانكه قبلاٌ متذكر شديم نوزاد آدمي هر چند آدميزاده است ولي آدم نيست. بشر تنها با تعليم و تريت آدم تواند شد. »
- همان منبع

لذا تربيتهاي تلفيقي و تقليدي و تحميلي و سنتي ارزش نخواهند داشت. حتي ضد ارزش هستند. هنگامي‌كه مي خواهيم فرد را بسازيم و يا جامعه‌اي را بازسازي مي‌كنيم، ناچاريم كه در اعماق بكاويم و ريشه‌ها را پيدا نمائيم.
دراردو نقشي كه مربي بر عهده مي‌گيرد مسأله تربيت اخلاقي دانش آموزان است كه مي‌تواند به طور عملي تربيت را يادشان دهد. پس تربيت و سازندگي بزرگترين مسئوليت در اردو است. هر كسي درهر كجا مي‌تواند مربي و سازنده باشد. چراغ روشن در هر كجا كه هست مي‌تواند نور بپاشد و راهها را روشن كند.
چرا تعليم ؟
از آنجايي كه انسان موجودي قابل تعليم و آموزش است و يكي از شرايط مهم تربيت انسان همين آموزش‌هاي صحيح است تا او با وسايل و ابزار علم خود را بهتر بشناسد و بر حقايق و تمايلات نفساني خود فائق آيد.
در كتاب آموزش و پرورش تعليم و تربيت آمده است :‌« كه تعليم يعني اتخاذ تدابير لازم براي انتقال دانشها ارزشها مهارتها و باورهايي كه درستي و كارآيي آنها ضمن تجارب گذشته آدميان به اثبات رسيده است. آموزش سعي در انباشتن ذهن دانش آموز از معلوماتي كه نزد بزرگسالان از اعتباري برخوردار است نيست. كوششي براي غني ساختن تجارب دست اول كودك است. »
- شكوهي، دكتر غلامحسين، آموزش و پرورش تعليم و تربيت

آموزش بيشتر از آن جهت سودمند است كه از وارد شدن نوآموز در راههايي كه دير يا زود به بن بست مي‌رسد جلوگيري مي‌كند و او را از دست زدن به آزمايشهاي بي نتيجه باز مي‌دارد. آدمي‌نادان به دنيا مي آيد ولي به وسايل لازم براي يادگيري مجهز است :‌
والله اخرجكم من بطون امهاتكم لاتعلمون شيئاٌ و جعل لكم السمع و الابصار و الافئده لعلكم تشكرون
سوره نحل – آيه 24
تعليم، كمك به دانش آموز است تا از امكاناتي كه براي يادگيري دراختيار دارد بهتر استفاده كند و اين امكان پذير است. زيرا بزرگسال با احاطه‌اي كه بر مطالب آموختني دارد مي‌تواند آنها را به روشي منطقي طبقه بندي و هر مطلب را متناسب با ميزان آمادگي دانش اموز و در ارتباط با مطالب مشابه آن به وي عرضه كند.
خود را در زندان زندگي بسته خود محبوس ساخته ايم و در قبرستان تكرارها مدفون نموده ايم و باكمان نيست كه پوسيده ايم و از دست رفته ايم و خودمان بزرگترين مجهول مانده ايم. اگر ما به خويش و به انسانها به اندازه يك ديوان خالي فكر مي‌كرديم مي‌توانستيم درهر راه گامهاي بلند برداريم و در هر كلاس درسهايي بگيريم و درسهايي بدهيم و اين داد و ستد بهره‌هاي بزرگي بدست بياوريم.
تاريخچه و سير تحول اردو
اگر به زندگي اجتماعي انسان از آغاز آن و در اولين اجتماعات بشري نظري داشته باشيم به جرأت مي‌توان گفت كه تاريخ اردو به اولين اجتماعات بشري و ييلاق و قشلاق قبايل و عشاير انساني بر مي‌گردد.
در اين گذر سازنده هر چه انسانها به زندگي متمركز و ثابت بيشتر انس مي‌گرفتند كوچ‌ها و اردوها نيز شكل شخص و آشكارتري پيدا مي‌كردند هر چند اتلاق واژه « اردو » بر اين فعاليتهاي جنبي و در كنار زندگي عادي مردم چندان مأنوس نيست. ولي اين نكته قابل توجه است كه در هر گونه زندگي انفرادي و جمعي نوعاٌ حركاتي چون مسافرت‌هاي تفريحي زيارتي و ييلاق قشلاقهاي فعلي ديده مي‌شود و هر چند برنامه‌ريزي و تعيين اهداف و نتيجه گيري اينگونه حركات در عامه به صورت‌هاي تجربي تعيين و تبيين مي‌شود ولي هرگز اصول كلي محو و فراموش نمي‌گردد.
اين حركتها در ارگانهاي رسمي و نيمه رسمي جامعه بالاخص مراكز نظامي و ارتش شكل خاصي به خود گرفته و اغلب برادران نظامي‌براي تربيت جنگ آوران و سربازان خود به تشكيل اردوهاي نظامي اقدام مي‌نمودد و اين روش در امور نظامي چنان تداوم يافت كه اغلب كلمه اردو را با امور نظامي لشكري تداعي مي‌كردند.
مثلاٌ در لغت نامه دهخدا از اردو چنين ياد مي‌شود :‌« مجموع سپاهيان با تمام لوازم آن كه به جانبي گسيل دارند. .. » و مجموعه قشون و لوازم آن در سفر و نيز به معني « لشكر پادشاه » آمده است.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری اردوهای تربیتی آموزشی و رشد شخصیت دانش آموزان_1546930311_20559_4304_1418.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 28,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت